O NAS    
  • Szkoła wspiera w rozwoju każdego ucznia.

  • Kształci postawy prospołeczne, przygotowuje uczniów do podjęcia dalszej edukacji i dokonywania dobrych wyborów.

  • Wspomaga wychowawczą rolę rodziny. Integruje się ze środowiskiem lokalnym i upowszechnia swoje osiągnięcia.

  • Podstawą jej działania jest współpraca: rodziców, nauczycieli, pracowników szkoły i uczniów.

(Koncepcja pracy szkoły)
Nasze Wartości

Wolność
- to nie samowola, to prawo i swoboda decydowania o sobie, dokonywanie wyborów, a zarazem odpowiedzialność za swoje decyzje; to także poszanowanie światopoglądu innych ludzi i ich godności. Być wolnym, to być uczciwym, odpowiedzialnym i tolerancyjnym.

Mądrość
-to wykorzystywanie wiedzy, doświadczenia i umiejętności do zrozumienia świata i ludzi; świadomość tego, co jest dobre, a co złe; to otwartość na prawdę, piękno i dobro, to wykorzystywanie wiedzy, doświadczenia.

Miłość
- to życzliwość, ciepło, otwartość i akceptacja drugiego człowieka; gotowość do niesienia pomocy, budowania więzi międzyludzkich w zespole klasowym i rodzinie. To także patriotyzm, czyli szacunek dla własnego regionu i państwa.


Zadania szkoły

1.     Szkoła  zapewnia  bezpłatne nauczanie, dostosowane do potrzeb i możliwości uczniów.
2.     Daje równe szanse rozwoju wszystkim uczniom, w jej działalności nie występują przejawy uprzedzeń i niesprawiedliwości.
3.     Bada osiągnięcia edukacyjne uczniów i wykorzystuje wyniki do podnoszenia jakości nauczania.
4.     Realizuje program wychowawczy i program profilaktyki, uwzględniające potrzeby uczniów.
5.     Przygotowuje uczniów do udziału w czynnym życiu zawodowym i publicznym.
6.     Wspomaga wychowawczą rolę rodziny, a wszystkie podjęte przez nią działania są zgodne z wolą rodziców.
7.     Rozwija w uczniach dociekliwość poznawczą ukierunkowaną na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie.
8.     Budzi wrażliwość moralną, ukazuje atrakcyjność dobra, wspiera młodzież w kształtowaniu własnej świadomości moralnej.
9.     Pomaga w rozpoznawaniu wartości moralnych, w dokonywaniu wyborów i hierarchizacji tych wartości.
10.  Uczy, że realizowanie celu musi być oparte na rzetelnej pracy i uczciwości.
11.  Kształtuje postawę szacunku do własnego państwa, regionu, miasta, szkoły, domu, dobra wspólnego.
12.  Promuje zdrowy styl życia i zachowania proekologiczne.
13.  Tworzy klimat zaufania poprzez rozwiązywanie konfliktów drogą dialogu.
14.  Dba o kształtowanie pozytywnego wizerunku  gimnazjum w środowisku oraz upowszechnia swoje osiągnięcia.
15.  Współpracuje i integruje się ze środowiskiem lokalnym.
16.  Dba o nowoczesne wyposażenie sal , w procesie nauczania wykorzystuje nowoczesne technologie.
17.  Zapewnia uczniom i pracownikom zdrowe, bezpieczne i higieniczne warunki.

W realizacji zadań szkoły uczestniczą rodzice, nauczyciele, pracownicy szkoły i uczniowie.

Wzór Absolwenta

  1. Posiada wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia dalszej edukacji.
  2. Potrafi korzystać z różnych źródeł informacji.
  3.  Zna swoje prawa i obowiązki – ucznia i człowieka.
  4. Ma poczucie własnej wartości, przydatności, uznania i wiary w siebie.
  5.  Potrafi rozwiązywać różnorodne problemy w swoim i cudzym działaniu.
  6. Dba o swoje zdrowie, nie ulega nałogom.
  7. Jest tolerancyjny, kulturalny i uczciwy.
  8. Nie kłamie, szanuje cudzą i swoją własność.
  9. Szanuje środowisko przyrodnicze.
  10. Szanuje i kocha swój kraj i swoją małą ojczyznę.
  11. Myśli kategoriami człowieka Europy i świata.

Wzór Nauczyciela


  1. Jest kompetentny, wykształcony, z odpowiednimi predyspozycjami.
  2. Dokształca się i podnosi swoje kwalifikacje.
  3.  Rzetelnie wywiązuje się z obowiązków nauczyciela i wychowawcy.
  4. Stosuje różnorodne metody i formy pracy.
  5. Otwarty, aktywny, dobry organizator.
  6. Sprawiedliwy, obiektywny, wyrozumiały i niosący pomoc uczniom.
  7. Konsekwentny, wymagający, wobec siebie i innych.
  8. Jest tolerancyjny, szanuje siebie i innych.
  9. Lubi swoja pracę, jest miły, cierpliwy i opanowany.
  10. Współpracuje z innymi nauczycielami, rodzicami oraz środowiskiem lokalnym.
  11. Wzbudza zaufanie, cieszy się autorytetem wśród uczniów i rodziców.
  12. Kształtuje u uczniów wrażliwość moralną.
  13. Dba o rozwój moralny wychowanków.
  14.  Umożliwia rozwój intelektualny uczniom.
  15.  Kształtuje wolę uczniów poprzez:
             - kształtowanie w uczniu cech: pracowitość, rzetelność, wytrwałość, odpowiedzialność,
             - stawianie przez uczniów celów i osiąganie ich,
             - kształcenie postawy twórczej.
  1. Kształtuje postawę dbałości o własne zdrowie.